Da li je korišćenje elektronskih servisa bezbedno?

NLB Banka je, pored unapređenja proizvoda i usluga, posvećena i redovnoj edukaciji klijenata. Kod elektronskih servisa, pre svega skrećemo pažnju da je zloupotreba u ovom segmentu najčešće moguća samo uz pomoć korisnika. 


Najčešći primer prevara korisnika elektronskog bankarstva počinje tako što korisnik dobije e-mail potpisan od strane nekoga u koga imate poverenja - najčešće je u pitanju banka, kartični sistem, neka institucija... Tipičan tekst je onaj u kome Vas predstavnik takve kompanije moli da se ulogujete u elektronsko bankarstvo i da potvrdite svoje podatke - pri čemu se prečica (link) do elektronskog bankarstva nalazi baš u toj poruci. Prečica obično "liči" na onu na koju ste navikli, ali po pravilu se preusmerava na lažnu stranicu elektronskog bankarstva Vaše ili druge banke. Ako postupite po instrukciji iz maila, odaberete (kliknete na) ponuđenu prečicu i ne sumnjajući u autentičnost sajta unesete podatke za pristup i... uglavnom se ništa ne dogodi, osim što su Vaši podaci za pristup došli u ruke neovlašćene osobe koja može da ih zloupotrebi, odnosno da sada pristupi Vašem nalogu elektronskog bankarstva umesto Vas i da inicira transakcije.
 
Korisne informacije kod korišćenja elektronskog bankarstva:
 
• Ukoliko e-mailom dobijete poruku, naslovljenu od strane neke banke, a u čijem sadržaju se traži da dostavite svoje identifikacione podatke (korisničko ime i lozinku) ili ih unesete putem web sajta čija se prečica (link) nalazi u e-mailu, takvu poruku odmah izbrišite, jer je u pitanju zlonamerni mail sa navedenom lažnom adresom internet prezentacije banke.
• Banka od korisnika elektronskog bankarstva nikada neće putem e-maila ili na bilo koji drugi način tražiti dostavljanje identifikacionih podataka! Banke vode računa o bezbednosti podataka, naročito u segmentu elektronskih servisa.
• U slučaju da posumnjate ili primetite ovakav ili sličan zlonamerni e- mail molimo Vas da nas obavestite o tome putem telefona 0700 / 6 555 22 ili nam pošaljite mail na adresu info@nlb.rs
• Ako za pristup elektronskom bankarstvu koristite digitalni sertifikat, nikada ga ne ostavljajte u čitaču u periodu kada ne koristite usluge elektronskog bankarstva.
• Lozinke i digitalni sertifikat nemojte da čuvate zapisane, već ih pamtite.
• Lozinku kreirajte tako da ne može lako da se pogodi (izbegavajte imena i datume rođenja članova porodice, birajte slučajno odabrane brojeve i slova, koristite što više različitih znakova - mala, velika slova, brojevi, specijalni karakteri).
 
Dodatna sigurnost za sve korisnike NLB elektronskog bankarstva je potvrda elektronske transakcije TAN kodom koji se dobija putem SMS poruke na mobilni telefon za transakcije plaćanja na račune van banke u korist pravnih / fizičkih lica koji nisu predviđeni standardnim šablonima banke.
 
Iz preventivnih razloga i Vaše potpune sigurnosti svakako savetujemo da se držite navedenih osnovnih pravila za korišćenje elektronskih servisa.

Četvrtak, 05.05.2016.

NLB eKlik

Organizujte upravljanje ličnim finansijama, tako da se njima bavite kada Vama odgovara, nezavisno od radnog vremena poslovnica banke

NLB mKlik

Korišćenje digitalne tehnologije omogućava Vam da svoju banku nosite svuda sa sobom, u svom džepu!