Kvalitetno i brzo obavljanje navedenih usluga omogućava iskusno osoblje, savremena oprema, široka korespondentska mreža banaka u inostranstvu, kao i duga tradicija poslovanja NLB Banke u zemlji i inostranstvu.
Otvaranje računa obavlja se brzo i jednostavno bez troškova za klijenta.
Za izvršenje plaćanja prema inostranstvu / devizna plaćanja u Republici Srbiji potrebno je da dostavite sledeću dokumentaciju:
Nalog / zahtev za plaćanje i prateću dokumentaciju možete dostaviti lično, poštom ili koristeći uslugu elektronskog bankarstva. Na raspolaganju su vam i dve elektronske banke: FX-Client i Hal E-bank. Za naloge dostavljene elektronski prateća dokumenta se mogu dostaviti putem e-maila na adresu: deviznirezim@nlb.rs.
Naloge / zahteve klijenata u deviznom platnom prometu primljene u papirnom obliku do 13 časova, odnosno elektronskom do 14 časova, banka će izvršiti sa valutom sutra, ukoliko plaćanje glasi u valutama evro i švajcarski franak, odnosno sa valutom dva radna dana, ukoliko plaćanje glasi u ostalim valutama.
Hitne naloge / zahteve klijenata banka izvršava sa valutom danas za valute evro i švajcarski franak odnosno sa valutom sutra za ostale valute. Hitni nalozi / zahtevi moraju biti kompletirani do 12 časova. Pod kompletnim nalogom / zahtevom podrazumeva se ispravno popunjen, potpisan i overen (ukoliko je pečat deponovan u Banci) nalog / zahtev sa validnom pratećom dokumentacijom i obezbeđenim pokrićem.
Pokriće za izvršenje naloga / zahteva klijent obezbeđuje iz sopstvenih deviznih sredstava ili kupovinom od banke. Prodaja deviza i eventualne konverzije vrše se prema Odluci o kursnoj listi NLB Banke.
Provizija na ime izvršenih usluga u platnom prometu sa inostranstvom obračunava se u skladu sa Odukom o tarifi naknada za usluge NLB Banke i SWIFT standardima.
Rešavanje svih vrsta prigovora vrši se u skladu sa Odlukom o bližim uslovima i načinu postupanja banke po prigovoru klijenta.
Banka na zahtev klijenta kao dokaz o izvršenom nalogu / zahtevu za plaćanje / prenos dostavlja kopiju SWIFT poruke putem e-mail-a bez naknade.
Svaki nalog / zahtev za plaćanje / prenos treba da sadrži sve elemente propisane važećim zakonskim propisima.
O prispeću naplate iz inostranstva banka klijenta informiše putem obrasca "Obaveštenje o prilivu", e-mail-om ili putem e-banke. Klijent je dužan da, u roku od 24 časa, od dobijenog Obaveštenja o prilivu, potvrdi banci osnov priliva, dostavi neophodnu dokumentaciju za potvrdu osnova naplate (ako je ista neophodna po važećim propisima) i po potrebi izvrši raspored sredstava na krajnjeg korisnike naplate.
Za izvršavanje naplata iz inostranstva i u Republici na raspolaganju su instrukcije za upućivanje priliva u različitim stranim valutama, koje se dostavljaju na zahtev klijenta, a možete ih preuzeti iz Priloga. Ovakav način usmeravanja priliva omogućava brzo izvršenje i eliminiše eventualne troškove zbog nepotpunih podataka. Obradu naplata iz inostranstva banka vrši odmah po dostavljanju gore navedene dokumentacije, a odobrena sredstva su odmah raspoloživa za korišćenje.
Instrukcije za prilive_ostale_valute
Potrebno je ispravno popuniti samo sledeće podatke:
- Broj računa korisnika naplate u IBAN formatu,
- Ime i prezime/Naziv korisnika
- Kompletna adresa korisnika.
Primer (obeleženo crvnenim):
Beneficiary Customer KORISNIK |
/59/ |
IBAN – International bank account number /RS3531011111111111111111 |
FulI name of the beneficiary PRIMER DOO |
||
Full address of the beneficiary BANATSKA 1 BEOGRAD, republika srbija |
Ostalo
Pored poslova naplate i plaćanja, banka za svoje klijente obavlja i ostale devizne i devizno-valutne poslove dozvoljene važećim propisima.
Promene na računu registruju se kroz izvode, koji se dostavlja u ugovorenim rokovima i na dogovoreni način - putem pošte, e-maila, putem e-bankinga ili na šalteru banke.
Svi zahtevi vezani za kupoprodaju deviza mogu se dostaviti na šalteru banke, putem fax-a, e-maila ili putem e-banke.