Šta sve treba da znate o plaćanju obezbeđenom Verified by Visa autentifikacijom

NLB Banka je svojim klijentima, korisnicima Visa platnih kartica, omogućila plaćanje na internetu i povezivanje sa svojim PayPal nalogom, uz povećanu sigurnost korišćenjem usluge Verified by Visa.

Šta je Verified by Visa (takođe poznata kao 3D Secure)

Verified by Visa (u daljem tekstu VbV) je usluga koju zajedničku realizuju NLB banka i Visa International, a koja koja štiti korisnike kartica od neautorizovanog korišćenja Visa kartica, poput dodatnog potpisivanja transakcije na bankomatima, unosom PIN-a. Ova usluga se koristi bez posebnog softvera.

Koliko košta korišćenje VbV?

Ova usluga nema dodatne troškove za korisnika kartice.

Da li za korišćenje VbV moram da se posebno registrujem u banci?

Ne, za aktivaciju VbV nije potrebno da dolazite u banku i obavljate dodatne aktivnosti.

Da li je VbV jednostavna za korišćenje?

Prilikom internet plaćanja Vašom karticom, pojaviće se dodatni “prozor” za unos jednokratne SMS lozinke koju ćemo Vam poslati putem SMS poruke. Sve što treba da učinite jeste da prepišete taj broj u polje koje će Vam se pojaviti na ekranu prilikom plaćanja.

Koje kartice NLB Banke mogu da koristim za VbV?

Za plaćanje putem interneta sa VbV autentifikacijom, možete da koristite sve Visa debitne i kreditne kartice izuzev proizvoda sa Visa Electron logom.

Da li su podaci koje unosim prilikom plaćanja sigurni?

NLB Banka prepoznaje važnost privatnosti Vaših podataka i ne razmenjuje Vaše lične podatke sa trgovcima kod kojih vršite plaćanja. Trgovac će doći u posed samo onih informacija koje sami upišete prilikom registracije kod istog.

Šta ako mi se prilikom plaćanja ne pojavi polje za unos VbV jednokratne lozinke?

Zahtev za unos jednokratne lozinke se pojavjuje samo kada su i izdavalac kartice i trgovac, registrovani za korišćenje VbV. Ukoliko trgovac nije registrovan za VbV, transakciju ćete realizovati unosom podataka sa kartice (broj kartice, rok važnosti i CVV2).

Šta da radim ako ne dobijem poruku sa jednokratnom lozinkom?

Zbog preopterećenja na infrastrukturi za slanje SMS poruka, može doći do kašnjenja u isporuci SMS poruke sa jednokratnom lozinkom. Ako ne dobijete SMS poruku 5 minuta, odaberite opciju “Ponovo pošalji lozinku” da inicirate novo slanje poruke. Uvek je validna samo poslednja primljena jednokratna lozinka.

Šta da radim ukoliko izgubim mobilni telefon?

Za realizaciju plaćanja potrebno je da onaj ko plaća, poseduje podatke sa kartice i mobilni telefon kako bi primio jednokratnu lozinku. Ukoliko izgubite mobilni telefon, postupite po standardnim instrukcijama mobilnih operatera, odnosno što pre prijavite gubitak telefona svom mobilnom operatera u cilju blokiranja naloga.

Šta da radim ukoliko izgubim svoju platnu karticu?

Čim dođete do saznanja da ste izgubili ili Vam je ukradena platna kartica, pozovite naš Kontakt centar na 011 7 15 15 22 i birajte opciju “Blokada platne kartice” u osnovnom meniju, kako biste blokirali svoju karticu. Broj telefona za prijavu gubitka ili krađe platne kartice, dostupan je bez prekida 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji.

Šta da radim ako mi se prilikom plaćanja javi poruka da plaćanje nije moguće zbog pogrešnih podataka?

Neohodan uslov za realizaciju VbV jeste da banci prijavite svoj važeći broj mobilnog telefona. Prilikom plaćanja, na prozoru za unos VbV jednokratne lozinke, biće prikazane poslednje 3 cifre broja Vašeg mobilnog telefona, na koji Banka dostavlja jednokratnu lozinku. Takođe, ako prikazani broj nije Vaš broj telefona, molimo Vas da u ekspozituri NLB Banke prijavite promenu broja telefona.

Kako da izmenim broj telefona na koji se šalje jednokratna lozinka?

Molimo Vas da promenu broja mobilnog telefona, kao i promenu bilo kog ličnog podatka, prijavite u ekspozituri NLB Banke.

Koje mere sigurnosti da poštujem prilikom online plaćanja karticom?

  • Kupujte kod renomiranih trgovaca, sa dobrom reputacijom.
  • Ako prvi put plaćate preko nekog sajta i trgovac nije renomiran, odnosno piznat, uložite malo vremena za proveru trgovca – npr da preko pretraživača dođete do komentara o tom trgovcu i iskustava drugih korisnika.
  • Čuvajte podatke o svojim plaćanjima (print ekrana, prepisaani podaci o datumu, iznosu i broju trasnakcije)
  • Pažljivo pročitajte uslove kopovine koje Vam nudi trgovac, a sa kojima se saglašavate pre plaćanja. U tim uslovima mogu da se nađu klauzule koje Vam ne odgovaraju ili koje su po Vas nepovoljne.
  • Pažljivo pročitajte uslove i rokove isporuke, uključujući i eventualne dodatne troškove slanja.
  • Redovno ažurirajte verziju web pretraživača i antivirus programa koje koristite kako biste izbegli opasnost da na računaru imate instaliran zlonameni softver (malware, virus, spyware ...) namenjen krađi podataka za plaćanje.
  • Prilikom plaćanja se uverite da je u pitanju „sigurna“ stranica, što ćete prepoznati po početnim slovima „https“ u adresi stranice. Potražite i simbol katanca pored adresnog polja. Ako pretraživač prikaže poruku da certifikat nije validan, nikako nemojte nastaviti plaćanje.
  • Ako je moguće, kupovinu nemojte da obavljate sa javnih računara (internet caffe) ili besplatnih deljenih WiFi internet konekcija
  • Nikako nemojte unositi svoj PIN prilikom internet plaćanja, on je namenjen samo za plaćanje uz očitavanje kartice. PIN nije isto što i jednokratna lozinka za Verified by Visa koju Vam šaljemo u SMS poruci.

Kako da dobijem više informacija ako mi budu potrebne?

Za dalje informacije vezano za korišćenje VbV pozovite naš Kontakt centar na 011 7 15 15 22 ili nam se obratite putem emaila info@nlb.rs.